Paul Banziger Wolweverstraat 78, 5914 PG Venlo
Tel.: 06-34980762 | e-mail: fysiogenooi@hotmail.nl

Wanneer fysiotherapie?
Aandoeningen en klachten die voor fysiotherapeutische behandeling/begeleiding in aanmerking komen, zijn o.a.:

√ overbelasting van het spier-, pees- en band apparaat
√ houdingsafwijkingen
√ artrotische aandoeningen (slijtage)
√ reumatische aandoeningen
√ CVA, halfzijdige verlammingenspierziekten
√ COPD (longaandoeningen)
√ revalidatie na botbreuken
√ whiplash
√ etalagebenen, claudicatio intermittens
√ nieuwe heup, knie of hernia operatie

of pijnklachten samenhangend met bovenstaande aandoeningen of van andere oorzaak

Deze therapie wordt aangeboden door Fysiotherapie Genooi.
Neem voor meer informatie contact met ons op. Wij helpen u graag verder.

:
Dit omvat het inbrengen van een 'droge' acupunctuur naald, zonder toevoeging van medicatie, in de aangedane spieren. Het concept is gebaseerd op anatomische en neurofysiologische principes en is geen klassieke acupunctuur. Klinisch gezien resulteert dry needling vaak snel in een directe pijnvermindering en een verbeterde mobiliteit van de betrokken spieren en gewrichten.

:
Paul Banziger van Fysiotherapie Genooi is aangesloten bij het ClaudicatioNet. In dit Net zijn fysiotherapeuten vertegenwoordigt die speciaal opgeleid zijn voor de behandeling van patienten met etalagebenen. Een deftige naam hiervoor is claudicatio intermittens. Uit onderzoek is gebleken dat patienten met deze bloedvatklachten het grootste resultaat hebben bij looptherapie onder begeleiding van een deskundige.

Gewerkt wordt volgens een beproefd model. De gegevens worden periodiek overlegd aan de vaatchirurg. De vergoeding van deze klachten valt onder de basisverzekering. Het is een chronische indicatie. Althans wanneer u Fontaine stadium 2 of 3 heeft. U heeft dan recht op 1 jaar fysiotherapie gericht op deze klachten. Wel is het zo dat u de eerste 20 behandelingen zelf moet betalen, verminderd met het aantal behandelingen waar u recht op heeft vanuit de aanvullende verzekering.

Het kan dus zijn dat uw aanvullende verzekering zo goed is dat u niets hoeft te betalen. Voor meer informatie neem contact op met de praktijk. Ik zal u graag uitleggen hoe het bij u geregeld is. Dus: Heeft u bloedvatklachten? En heeft u moeite met het lopen van kleinere afstanden waardoor u nauwelijks of niet meer zelf boodschappen kunt doen of naar de kerk lopen, neem dan contact op met de praktijk. Samen kunnen we ervoor zorgen dat dit weer mogelijk is.

:
Hierbij worden elastische tapes gebruikt die spieren ondersteunen zonder ze te beperken. Hierdoor bent u in staat op geheel natuurlijke wijze te bewegen. Medical Taping is geschikt voor de behandeling van zeer uiteenlopende klachten: slappe spieren op spanning brengen, gespannen spieren rust geven, spieren beschermen tegen overbelasting, gewrichten beschermen, pijn dempen, ontstekingen verminderen, lichaamshouding corrigeren en Lymfo-oedeem verminderen.

:
Het Mulligan Concept is een methode die door een groot aantal fysio- en manueel therapeuten in Nederland wordt gebruikt om pijnvrij te kunnen mobiliseren. De methode gaat hypothetisch uit van een zgn. sporingsprobleem. Als metafoor kunt u hierbij denken aan een niet soepel lopende lade in een kast. Het spoor terugvinden is hier vaak een kwestie van een subtiele aanpassing van de positie van de lade, waarna het openen en sluiten weer zonder frictie kan plaatsvinden. Door in een menselijk gewricht deze gecorrigeerde beweging pijnvrij in te slijpen wordt het normale patroon hersteld. Dit fenomeen leidt vaak tot een snel en blijvend herstel van de gewrichtsfunctie.
U heeft zich verstapt of een verkeerde beweging hebben gemaakt. Meestal is er op röntgenfoto's of scans niets te zien maar ervaart u toch pijn, meestal bij de beweging. Soms speelt de klacht al jaren, soms pas een paar dagen. Indien een gewricht niet goed spoort, is er vaak met de methode Mulligan Concept veel (en over het algemeen snel) resultaat te behalen. De Mulligan fysiotherapeut kan vrij snel beoordelen of er sprake is van een sporingsprobleem en of het Mulligan Concept voor u een geschikte behandeloptie is.

De methode valt gewoon onder reguliere fysiotherapie en/of manuele therapie. U dient dus aanvullend verzekerd te zijn om voor vergoeding in aanmerking te komen.

:
Sportfysiotherapie (I.A.S) niet sporters, ouderen, werkenden, enzovoort, worden volgens dezelfde principes behandelt en begeleidt als sporters. Ideaal voor patiënten met nieuwe heup/knie/kruisbanden, na hernia-operatie enzovoort. Sporters kunnen terecht voor sportspecifieke revalidatietraining.

4XT staat voor:
-Testen
-Triggeren
-Tapen
-Trainen
Zeer effectieve behandelmethode voor diverse lichamelijke klachten.
De technieken zijn gericht op het diepe en oppervlakkige bindweefsel.
Ook manipulaties kunnen hier onderdeel van uitmaken.
In 80% zijn de klachten binnen 3 behandelingen weg. Na 2 behandelingen kan ik zeggen of verder behandelen zin heeft.
Fysiotherapie NEW SCHOOL. Dus een compleet andere benadering van uw klachten.
Ook zeer goed resultaat bij klachten die al heel lang bestaan.
Dus heeft u al heel lang hoofdpijn, nekpijn, lage rugpijn, schouderklachten, enzovoort, kom gerust langs en ga de uitdaging aan.